شبکهی اجتماعی برای برندها اهمیتی ویژهای دارد. مخاطبان دیگر انتظار دارند برند مورد نظرشان حتما حضوری فعال در شبکههای اجتماعی داشته باشند.
با وجود اینکه در راستای پیشرفت این شبکهها تلاش میکنیم ولی گاهی نتیجهای عکس دریافت کرده و مخاطب را به جای جذب کردن دفع میکنیم!
ما آنقدر درگیر جذب مخاطب میشویم و فقط میخواهیم تعداد فالوور بیشتری داشته باشیم که حفظ مخاطب به مراتب سختتر و مهمتر است را فراموش میکنیم.
بازار جذب فالوور برندها بسیار گرم است و همانطور که خودمان تجربه کردهایم مخاطب از بین برندها گزینش میکند زیرا فالوی همهی آنها غیر ممکن است.
بر اساس آمار نیمی از افراد در هر شبکهی اجتماعی تنها یک تا چهار برند را دنبال میکنند.
حال معیار انتخاب این ۵۰ درصد چیست؟
- ۱۶ درصد از آنها گفتند ما در صورت علاقهی خود به برند آن را فالو میکنیم.
- ۱۵ درصد برای اطلاع پیدا کردن از پیشنهاد ویژه و پیشبردها برند را فالو میکنند.
- ۱۲ درصد برای اطلاعیابی از خدمات و محصولات جدید برند مورد نظر را فالو میکنند.
- خدمات و محصولات رایگان و اطلاع از اخبار برند نیز ۵ درصد آمار را تشکیل دادند.
- ولی نظرات و پیشنهادات با ۲ درصد، دلیل کمتر محبوبی برای فالو کردن برند است.
مقاله مرتبط : بررسی نرخ بازگشت سرمایه از فعالیت در شبکه های اجتماعی
اگر درگیر یافتن فالوورهای جدید هستید حتما مراقب فالوورهای فعلی خود باشید!
چرا فالوور خود را از دست میدهید؟
محتوای نهچندان جذاب و محتوایی خود پسندانه
کمی تعریف از خود شرح موفقیت ها لازم است.
اصلاً چرا در شبکه اجتماعی عضو شویم و از موفقیت خود نگوییم؟ اما تعریف زیادی از خود یکی از مهم ترین دلایل آنفالو کردن مخاطبان است پس باید مراقب بود تا به اندازه این کار را انجام دهیم.
محتوای کسل کننده
اکثر مخاطبان گفتهاند که در صورت دیدن محتوای کسل کننده و تکراری در فیسبوک و توییتر و. آن برند را آنفالو میکنند.
همچنین پست کردن پشت سر هم و بیش از ۶ بار نیز میتواند کسل کننده باشد.
با استفاده از نوین هاب میتوانید پستهای خود را برای همه شبکههای اجتماعی زمانبندی کنید تا در زمان مشخص شده بصورت اتوماتیک روی شبکههای اجتماعی شما منتشر شوند.
حضور اتوماتیک
استفادهی از فالوور، کامنت و هر چیز اتوماتیک دیگر نقطهی منفی واضحی است.
بسیاری از مخاطبان با دریافت پیام اتوماتیک از برند دده شده و برند را آنفالو میکنند.
عدم ارتباط
نسبت به دلایل دیگر، نداشتن ارتباط فردی با مشتری دلیل کم اهمیتتری است.
البته این به معنای مهم نبودن آن نیست. ارتباط با مشتری از طریق پاسخویی سریع به کامنت آنها بسیار نکتهی مهمی است.
همچنین ارتباط باید به شکل نمایش پشت صحنه و جلسات لایو پرسش و پاسخ نیز امکان پذیر است.
هشتگ نامناسب
هشتگ باید مختصر و مفید باشد و تعداد هر هشتگ در هر پست باید حداکثر ۴ یا ۶ تا باشد چون بیش از این اذیت کننده خواهد شد.
همچنین هرگز هشتگ یک برند دیگر را از آن خود نکنید این کار شدیدا غیر حرفهای است و در صورت تشخیص آن میتواند تعدادی از فالوورهای شما را کم کند.
مقاله مرتبط : 10 ابزار رایگان دیجیتال مارکتینگ
پس به خاطر داشته باشید که پستهای کسلکنندهای نگذارید. گونهای عمل کنید تا مخاطب، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند.
در این صورت است که فالوورهای جدیدی را به صورت ارگانیک و طبیعی پیدا میکنید و ارزش و دوام این روش بسیار بیشتر از روشهای غیر طبیعی و اتوماتیک است.
منبع : نوین هاب
راههای جدید برای نزدیک شدن به سئو تکنیکال
برند ,اجتماعی ,میکنند ,مخاطبان ,درصد ,صورت ,برند را ,را به ,را فالو ,را از ,در صورت
درباره این سایت