کپیرایتینگ چیست؟
کپیرایتینگ یکی از مشاغل کلیدی تبلیغات است کهبرای "افزایش اثرگذاری" تبلیغات به وجود آمده. کپی رایتینگ یعنی قدرتِ بهرهگیری از کلمات برای متقاعدکردنِ مشتری.
کپیرایتر کیست؟
وظیفهی کپیرایتر، جستجوی بهترین پاسخ برای ایندو سؤال اساسی است: در تبلیغاتمان چه بگوییم، چگونه بگوییم.
چه حرفی بزنیم یا چه پیامی بدهیم که تبلیغات مااثرگذارتر شود؛ به عبارت دیگر، مؤثرترین پیام چیست. با چه زبانی، با چه ایدهای آن حرف خود را بزنیم که اثرگذاری تبلیغاتما کامل شود و به حداکثر برسد؛ به عبارت دیگر، مؤثرترین بیان برای آن مؤثرترین پیامچیست.
کاربردهای کپیرایتینگ چیست؟
همه نوع حرفهای میتواند از کپیرایتینگدر مسیرِ برندینگ بهره ببرد. اگر یک هنرمند هستید، داشتنِ مهارتِ کپیرایتینگ در برندیگِشخصیتان اثربخش خواهد بود. اگر صاحبِ یک بنگاهِ تجاری کوچک یا بزرگ هستید، حضورِ یککپیرایتر تا حد قابلِ قبولی روی فروشتان اثرِ مثبت میگذارد.
در این پست ۵ اصل مهم کپی رایتینگ را که همه کپی رایترها رعایت میکنند، توضیح خواهمداد.
۱.شناخت مخاطب
اولین اصل مهم در کپی رایتینگ شناخت مخاطب است.یک کپی رایتر باید قبل از هر کاری مخاطب خود را بشناسد و اطلاعات کافی در مورد او داشتهباشد.
در صورت عدم شناخت درست مخاطب، ارتباط مناسب بااو برقرار نشده و درنتیجه هدف اصلی کپی رایتینگ محقق نخواهد شد.
اگر شما در تلاش هستید تا مردم را به انجام کارییا خرید محصولی ترغیب کنید، باید زبان آنها را بلد باشید و آن را به کار گیرید، زبانیکه آنها با آن ارتباط برقرار کرده و با آن فکر میکنند. "دیوید اگیلوی"
۲.تحریک احساسات
هیچ کپی رایتری بدون تحریک احساسات مخاطب نخواهدتوانست موفق شود و به هدف اصلی خود دست یابد.
بسته به نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید، بایداحساس مخاطب را تحریک کنید. ممکن است این تحریک احساس موجب خنده شود، ممکن است موجبگریه شود، ولی بدون احساس دستیابی به هدف بسیار دشوار خواهد بود.
۳.در نظر گرفتن جنبه انسانی متن
یک کپی رایتر وقتیکه مدام از شرکتها و کسبوکارهایمختلف سفارش دریافت میکند و انجام این کار برای او تکراری میشود، بهمرور بهصورتیک ربات تبلیغ نویس عمل میکند.
درصورتیکه این کار بهصورت تکراری و بدون توجهبه عواطف و احساسات انسانی انجام شود، دیگر برای مخاطب جذاب و خواندنی نخواهد بود وهدف اصلی را محقق نخواهد کرد.
۴.هماهنگ بودن با تغییرات اجتماعی
یکی از کارهایی که کپی رایترها همواره انجام میدهندو جزو یکی از کارهای همیشگی آنهاست، انجام مطالعات و تحقیقات متعدد در زمینه کاریخودشان و جمعآوری دادهها و اطلاعات علمی مرتبط با حوزه تخصصیشان است.
علاوه بر موارد گفتهشده کپی رایترها باید علاقهو تشنگی ذاتی و دائمی برای آشنایی با روندها و جریانات اجتماعی داشته باشند و در جریاناتفاقات و تغییراتی که در سطح اجتماع روی میدهد باشند تا بتوانند بر اساس آن رویدادهاو تغییرات فرهنگی، زبانی و … هر چه بهتر با مردم و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
۵. همدلی با مخاطب
روش و تکنیکی که میتواند ضعف در هر چهار مورد گفتهشدهرا پوشش داده و جبران کند، همدلی با مخاطب است.
اینکه کپی رایتر کفشهای مخاطب را به پا کرده وبا آنها راه برود و دردها و مشکلات آنها را کاملاً درک کرده و بداند که آنها بهدنبال چه چیزی هستند و چه میخواهند.
تنها در این صورت است که یک کپی رایتر خواهد توانستتوجه و احساس مخاطب را با خود همراه کرده و او را به هر آنچه که در نظر دارد ترغیبکند.
منابع : hmotahari.com
راههای جدید برای نزدیک شدن به سئو تکنیکال
مخاطب ,یک ,آنها ,رایتینگ ,کپیرایتینگ ,انجام ,کپی رایتینگ ,کپی رایتر ,را به ,کپی رایترها ,کرده و ,عبارت دیگر، مؤثرترین
درباره این سایت